مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس گفت: یادمان دفاع مقدس در ارتفاعات باباکوهی شیراز ساخته می‌شود.

سعید کوشکی جهرمی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سرهنگ سعید کوشکی جهرمی در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با اشاره به وجود ۱۱۴ یادمان شهدای گمنام در فارس، خواستار تکمیل و تسریع روند احداث ۴۰ یادمان با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان در سطح شهرستان‌های استان شد و اظهار کرد: ۲۷ دی‌ماه ۹۹ برنامه تدفین تعداد ۱۳ شهید گمنام دفاع مقدس در فارس برنامه‌ریزی شده است.

او افزود: نقاط محل تشییع این شهدا در شهرستان‌هایی از جمله شیراز، دانشگاه جهرم، دانشگاه آزاد فیروزآباد، خفر، فسا (بخش ششده و قره‌بلاغ) و آرامستان احمدی شناسایی شده است. از سال ۹۸ بحث یادمان مقاومت فارس مطرح شده که در ارتفاعات بابا کوهی شیراز موقعیت آن را شناسایی کردیم و مشکل تأمین زمین برای ساخت آن داریم، اما با این وجود ما طرحی را آماده کردیم و ادامه آن نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرایی و هنرمندان است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس همچنین با اشاره به همکاری نکردن شهرداری شیراز با این مجموعه خواستار همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی برای تسریع در تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام و تجهیز موزه در سطح استان شد.

سرهنگ کوشکی گفت: سال ۹۹ با پیگیری‌های مستمر برای تجهیز و موزه‌آرایی فارس ۱۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت که از دستگاه‌های اجرایی می‌خواهیم بودجه ۱۴۰۰ این اداره را تعیین تکلیف کنند. ۲۲۰ جلد کتاب در سطح کشور در حوزه شهدا و دفاع مقدس به چاپ رسیده که ۷۰ جلد آنها مربوط به فارس است.

کد خبر 574075

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha